donderdag 21 februari 2013

Cupcakes # 1: Appel-kaneel cupcakes

Het is een feit: de eerste cupcakes zijn gebakken. Overheerlijke appel-kaneel cupcakes. In plaats van een halve appel heb ik een hele appel gebruikt en in plaats van 225 gram suiker heb ik 180 gram suiker gebruikt, simpelweg omdat we niet meer suiker in huis hadden.
Het beslag was simpel te maken. De cupcake-vormpjes had ik al klaargezet, dus vullen met beslag en in de oven maar!


En toen ging het dramatisch mis. Ik had de vormpjes écht niet zo vol gedaan. Ok, misschien sommige iets te vol. Maar de meeste niet. En toch liepen ze over. En had ik één grote cake aan mijn bakplaat geplakt. Het zag er echt niet uit.

Maar ze smaakten er niet minder om! Ik had lekker met de kaneelbus gestrooid, dus de cakejes hadden een sterke kaneelsmaak. En vers uit de oven waren de knapperig van buiten en zacht (en warm) van binnen...

Mmmm, ik moet vooral veel blijven oefenen!

Gelukkig kon ik dat direct doen, er was nog genoeg beslag over voor nog een paar cupcakes. Deze keer heb ik echt goed opgelet hoe vol ik de vormpjes deed.

En gelukkig, deze keer ging het goed. Het beslag bleef keurig in de vormpjes. En dus kan ik vol vertrouwen beginnen met een volgend bak-project!

Eerst maar eens genieten van rooibosthee met een appel-kaneel cupcake...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten